-Чланови Парламента седмог и осмог разреда са изузетком Андријане Илић, Данила Костић и Миријане Стајковић су се 16.12.2009. свечано окупили на првој седници Парламента основе школе ,,Свети Сава". Од просветних радника присуствовали су директор Владимир Калчић, психолог Мирјана Радојевић, проф. Татјана Вукоичић И проф. Александра Грубар.
-Цео процес је сниман у сврхе сајта.
-Након уводне речи директора, психолог школе је прочитала имена изабраних чланова Парламента и функције појединих чланова који су изабрани на одвојеним седницама седмог и осмог разреда.
-ПАРЛАМЕНТ VII РАЗРЕДА
VII-1
1. Милена Радовић
2. Лазар Илић
VII-2
1. Милан Стаменковић
2. Лазар Илић
VII-3
1. Драгана Милошевић
2. Емилија Стошић
VII-4
1. Мирјана Стајковић
2. Алекса Радуловић
VII-5
1. Милан Лазаревић
2. Милан Пајевић
-ПАРЛАМЕНТ VIII РАЗРЕДА
VIII-1
1. Олга Бранковић
2. Катарина Стојковић
VIII-2
1. Анђела Николић
2. Милица Трајковић
VIII-3
1. Душан Стојиљковић
2. Јелена Радовић
VIII-4
1. Марија Окиљевић
2. Маријана Ђорђевић
VIII-5
1. Дерја Куртеши
2. Андријана Илић
-ФУНКЦИЈЕ СЕДМОГ И ОСМОГ РАЗРЕДА
ФУНКЦИЈЕ СЕДМОГ РАЗРЕДА
Председник: Милена Радовић
Секретар: Милан Стаменковић
Дечји адвокат: Лазар Илић
Портпарол: Мирјана Стајковић
ФУНКЦИЈЕ ОСМОГ РАЗРЕДА
Председник: Душан Стојиљковић
Секретар: Марија Окиљевић
Дечји адвокат: Олга Бранковић
Портпарол: Милица Трајковић
-Након јавног гласања чланови Парламента једногласно су се сложили да функцију председника Парламента врши ученик VIII-3 Душан Стојиљковић, секретар Милан Стаменковић VII-2, дечји адвокат Олга Бранковић VIII-1 и функцију потпарола ученица VII-4 Мирјана Стојковић. А за записничера седмог и осмог разреда изабрана је Маријана Ђорђевић VIII-4.
-Циљеви овог Парламента су паралелни циљевима Парламента деце и младих Ниша:
-укључивање деце у процес одлучивања о питањима од њиховог интереса
-активно учешће деце у животу школе
-упознавање са принципима и процедурама демократског друштва
-развијање толеранције, поштовање различитости и ненасилно решавање сукоба
-развијање конструктивне комуникације и тимског рада
-развијање осећаја одговорности према друштвеној заједници којој припадају
-развијање свести о заштити животне средине
-развијање креативног и предузетничког духа
-унапређење садржаја за забаву, игру и одмор
-развијање вештина преговарања и лидерства
-Обавезне седнице ће се држати у периоду од 3-4 недеље, а вандредно држање седница (које увек заказује председник) је такође могуће.
-Дискутовало се о даљим корацима Парламента. Сваки члан Парламента је дикутовао о томе како види своју улогу у Парламенту, које се промене треба извршити, као и о предлогу формирања статутарне повеље наше школе. Психолог је прочитала део статутарне повеље Парламента деце и младих Ниша који је постао 2003. године на нивоу града. Чланови су веома позитивно прихватили позив на обуку за програм ,,Креирање услова за прелазак к младих у свету занимања на Западном Балкану."
Маријана Ђорђевић VIII-4